måndag, februari 15, 2010

Varför tvätta idag när du kan göra det i morgon?

Det är ganska lätt lämna många saker hemma när man styr kosan mot främmande länder. Men en sak som alltid hänger kvar är de dåliga vanorna. Oavsett hur mycket man vill fly från dem så finns de alltid kvar. Ett exempel gäller tvätt. Jag har en ovana att köpa nya underkläder istället för att tvätta. Och således, idag har jag köpt nya strumpor och underkläder endast för att skjuta upp tvättningen ytterligare några dagar. Det är ju inte så att jag inte kan undvika att tvätta forever and ever (även om det hade varit himmelriket) så varför inte ta tjuren vid hornen och slänga in lite kläder i tvättmaskinen nu när det regnar och jag ändå sitter vid datorn och med mina verb?! Men nej då, kan jag skjuta upp tvätten, om så bara för en dag eller två, så gör jag det. Där med basta.


Inga kommentarer: