torsdag, september 03, 2009

Förnuft eller känsla, det är frågan

Hm.. jag har två små problem som jag inte riktigt kan lösa.

Eller det ena handlar kanske mest om att jag inte kan bestämma mig för om jag ska följa förnuftet eller känslan. Ska jag beställa nya böcker eller inte. Har inte så väldigt mycket pengar just nu. Jag har ju så att jag klara mig, men kanske inte för att köpa en massa böcker... igen... Men det är ju så himlans trevligt med böcker ju. Man kan som aldrig ha för få!

Mitt andra lilla problem handlar också om min svårighet att bestämma mig. Jag skulle vilja börja ett lite större pysselprojekt. Något sy-, stick- eller virkprojekt. Helst virkprojekt tror jag, eftersom jag alltid har såna problem med att förstå mig på stickbeskrivningar... Vem vad ska jag göra? Det finns ju mängder idéer att välja mellan!

Men hur ska man bestämma sig? Ska man bara dra lott? eller välja det förnuftiga? eller är det känslan i magen som ska vinna?


Inga kommentarer: