torsdag, september 20, 2007

Var är min plats i världen?

Ibland undrar jag hur man ska klara av att leva i det här samhället. Känns som om alla måste vara stöpta i samma form för att bli accepterade. Alla måste vilja göra en schysst karriär. Alla måste vilja skapa nätverk och knyta kontakter. Det är det som räkans. De som har störst nätverk när de dör vinner. Samhället är inte skapat för människor som inte har ett direkt behov av att vara i centrum. Människor som värdesätter kvalitet i stället för kvantitet. Läste en schysst seriestrip av Berglin häromdagen. Tänkvärt.
Oj vad jag längtar ut på landet. Jag inbillar mig att jag kanske har kommit lite närmre mina drömmar nu i och med att jag börjat kursen Bärkraftigt byggande och boende i Stjärnsund. Så någongång snart kanske jag kan bygga mig mitt egna lilla hus. Ett bra hus, för kropp och själ...

Inga kommentarer: