onsdag, september 19, 2007

Plugg, jobb och blogg går inte riktigt ihop

Jag är så sjukt less på att plugga nu. Skulle göra vad som helst för ett jobb. Nästan. Om det är ett roligt jobb, som har något sånär anknytning till det jag pluggat. Det skulle vara så otroligt skönt. Samtidigt är det så himla läskigt att ge sig ut i arbetslivet. Visst har jag jobbat tidigare på några olika platser, på olika typer av jobb. Men att ge sig ut i arbetslivet för att söka "riktiga" jobb är något helt annat. Det är obehagligt med alla krav som kommer att kunna ställas på en, och med alla förväntningar på att man ska ha tillgodogjort sig massa kunskaper (och komma ihåg dem) under studietiden. Men tills dess att jag kommer att få det där superroliga jobbet med sina alldeles lagom höga förväntningar (som säkert är jättelätt att få utan arbetslivserfarenhet och en halvfärdig uppsats) så sitter jag här och försöker förkovra mig i ämnet miljökonsekvensbeskrivning. Det är som en hel orgie i miljöbalkens sjätte kapitel. Och hur kul det än kan tyckas låta så har jag ganska svårt med studiemotivationen. Så svårt att tiden bara försvinner medan jag flyter runt ute i cyberrymden och blir allmänt förbannad på vårt härliga samhälle. Läser bland annat i Arbetaren om Henrik Mellström som blir av med sitt nya vikariat på grund av sin blogg. Vart tog vår vår yttrandefrihet vägen? Bloggen kan du förövrigt hitta här.
Nu ska jag gå och vara arg ett tag!

Inga kommentarer: