söndag, augusti 16, 2009

Tänk, ett alldeles eget pysselrum

När jag läser UNDERBARA CLARAS inlägg om hennes ateljé/arbetsrum blir jag så avundssjuk. Jag vill så himla gärna ha ett speciellt pysselrum. Där man kan ha sina grejer utspridda hela tiden, utan att behöva plocka ihop dem så fort man gjort klart någonting. Där allt kan vara ett enda litet kaos, fast ett kreativt sådant då. Just nu sprider jag ut mitt kreativa kaos i hela lägenheten (till mina kombos förtret skulle jag tro, även om de inte uttryckligen sagt nåt). Matbordet är min syateljé, tvåsitssoffan min datorarbetsplats (där allt skrivande och fotoredigerande äger rum), det lilla utrymmet mellan matbord, soffbord och kombo-saras rum brukar förvandlas till fotoateljé. När det inte verkar som yogastudio vill säga. Känns som om jag bor lite trångt ibland faktiskt. Att UNDERBARA CLARAS arbetsrum sen är så fantastiskt inrett hjälper ju till en aning.

Nu ska jag nog drömma mig bort till en framtid där jag har ett alldeles eget pysselrum...


Inga kommentarer: