lördag, augusti 15, 2009

Blåbärspajmys och en hel armé av minihallongrottor

Har haft en väldans huslig dag idag. Eller ja, kanske inte väldans, men lite huslig i alla fall. I lite lagom takt så man hinner ta igen sig efter två ganska intensiva veckor. Efter urkultshelgen har det mest varit jobb och jobb och jobb. Och förra helgen var jag fotograf. Det ni! Första gången som jag i mitt liv som jag hade nån form av fotografiskt uppdrag. På ett bröllop dessutom. Det var väldigt spännande och himlans kul. Fast lite läskigt också. Tänk vilket ansvar... hm. Jag tror i alla fall att det blev en del bra bilder...

Så helgen är lugn. Och som sagt lite huslig. Har lagt bönor i vatten, plockat blåbär, fått massa nya fotoprojektidéer, bakat en hel armé av minihallongrottor och bakat blåbärspaj. Ska också laga lite mat och så klart koka massa bönor så jag kan lägga i frysen för framtiden. Fast först ska jag nog ta en till minihallongrotta.

Och eftersom jag inte hunnit ladda min kamera sen förra helgen har jag ju inte tagit nån bild på hallongrottorna eller på blåbären eller nåt annat trevligt, får det bli en bild på bröllopsringarna. (Vill heller inte lägga ut bilder på bröllpsparet utan deras medgivande...)


Inga kommentarer: