lördag, augusti 29, 2009

Ge mig en h -H, ge mig ett ö -Ö, ge mig ett s -S, ge mig ett t -T, vad blir det?

Åh det har varit en ganska fin dag det här ändå, fast den började så segt. Var ute och fotade lite i skogen och vet ni, jag tror nog det börjar bli höst på riktigt nu! Det börjar kännas lite kyligt, i alla fall i blåsten. Och rönnbären. Dom rönnbären. De finns över allt och är så många, så många. Kanske kan det bli en kall vinter med mycket snö i år då... Fick lite fotat och har nog fått till en eller två bilder som kanske fungerar till kursen. Ska bara greja lite med dom först...

Har också gjort en ny musikalisk upptäckt! Ja, inte en av sådan art som att jag helt blötsligt skulle kunna spela fiol, saxofon eller något annat trevligt, utan av arten av en ny artist. Jag förundras varje gång jag upptäcker en ny artist som gör så vacker musik att man blir alldeles rörd. Och ja, artisten heter Ólafur Arnalds. Finfint säger jag bara.

Fina röda rönnbär

Många fina röda rönnbär


Ibland tycker jag om att lägga örat mot marken för att se om man kan höra något från jordens inre. Och gissa va många hemligheter man får nys om.


Inga kommentarer: