fredag, augusti 22, 2008

Hårfärgens vara eller icke vara

Hår är en ganska viktig del av ens identitet. Frisyr och färg säger så mycket om vem man är. Oavsett man vill det eller inte. Själv är jag ganska lat och orkar inte riktigt bryr mig inte tillräckligt mycket för att spendera massa pengar och tid på att fixa det. Och det är ju så som jag är. Men det en sak som jag inte är riktigt nöjd med. Min hårfärg. Jag tycker nog att den är ganska fin, men jag känner mig inte som blond/mellanblond/ljusbrun eller vad det nu kan tänkas kallas (har aldrig förstått vad de olika hårfärgerna kallas). Det är inte en hårfärg som jag kan identifiera mig med. Det som är min riktiga hårfärg, i själen, är röd. Härligt och varmt. Om jag orkar ta tag i det igen (jag hade en period på högstadiet/gymnasiet där jag experimenterade för fullt med olika röda nyanser... och mer där till), och färga det rött så är det så här jag vill se ut:


Rachel Hurd-Wood i filmen Perfume: The Story of a Murderer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh men du du det där såg hot ut :D
Annars tycker jag att du är så fin i håret som du är, men det är ju alltid kul att experimentera lite..
Apropå filmer så såg vi Mamma Mia för någon dag sedan, om du inte har sett den SE DEN!! Jag grinade för att den var bra å jag grinade för att den var sorglig å för att den var rolig och för att dom sjöng så bra.
Kram kram

Anonym sa...

Det kommer jag ihåg! ;) Rött hår är snyggt. :)