måndag, augusti 11, 2008

En hjärndöd semester

Nu har det gått en massa tid igen. När semestern tar tag i en på riktigt tappar man visst allt som har med borde, måste och nödvändigt att göra. Men det är väl det som sommar och semester handlar om. Att släppa allt. Härligt, härligt. Mina semesterdagar har fått sig en egen rutin. Vakna långsamt (ett önsketänkande mer än verklighet eftersom solen öser in sina strålar tidigt, tidigt på morgonen), brygga en kopp kaffe (om inte mina kombos har hunnit före och kaffet redan är klart!), sätta sig i de fantastiska vita skinnsofforna, knäppa på tv:n och titta på ”Nanny”-program. Efter att Nannyn sett dig i en timme är det dags för knubbiga barn. I en hel timme. Sen, kanske, om man inte råkar fastna framför Hem till byn, så kanske man möjligtvis tar sig i väg någonstans. En loppistur, glasstur, badtur eller något annat liknande kan då hända. Eventuellt. Vilken fantastisk semester jag har haft.

Jag har dock gjort några saker i sommar som krävt lite mer ansträngning. Till exempel så har jag varit i fjällen (ett måste för att överleva ännu ett år på slätten). Hälsat på familj och vänner. Bland andra idastina och världens gulligaste unge. Men det är inte nog med det. Jag har faktiskt dessutom tagit mig ända upp till Näsåker för att gå på världens schysstaste festival, urkultfestivalen. Asbra musik, asmycket dans och asschyssta människor. Kan som inte finnas en bättre avslutning på semester. Nackdelen är att man redan nu börjar längta till nästa år. Och att man blir helt förstummad över hur otroligt mycket bra musik som finns i världen. Och tänk på all musik som man inte upptäckt ännu, som bara finns där ute, väntar på att bli upptäckt av mig. Det är en svindlande tanke…

Inga kommentarer: