söndag, augusti 24, 2008

Efter en alldeles för seg söndag, med alldeles för mycket shopping, för lite jobbande, för mycket ätande och för lite aktivitet generellt sätt, fick jag ett pysselryck. Min lilla ormbunke jag köpte för några veckor sen har sett ganska vissen ut ända sen den flyttade in till mig. Först försökte jag vattna den mer utan att det blev någon förändring, sen försökte jag vattna den mindre. Även det utan resultat. Nu har jag kommit fram till att det måste bero på ljuset. Jag har ett fönster i mitt rum men ingen fönsterbräda, så jag har haft den lilla ormbunken på min sekretär vid motsatt vägg. Nu är ju mitt rum väldigt litet, så jag tänkte att den lilla biten in i rummet inte skulle göra så stor skillnad. Men skillnad verkar det ju ändå bli. För att råda bot på problemet, att kunna ha lilla ormbunken vid fönstret trots brist på fönsterbräda, kom jag fram till att en ampel nog måste vara bästa lösningen. Så sagt och gjort, jag virkade en ampel.



Inte helt perfekt i måtten, men för att vara första gången en ampel blivit virkat, och gjort på ungefär en kafferast är jag ganska nöjd. Om jag märker att lilla ormbunken mår bättre i fönstret så få jag kanske lägga ner lite mer tid på att göra en finare...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin ampel! Men hallå du... jag väntar fortfarande på en bild på din nya hårfärg... Jisses förresten vad du har skrivit mycket. Skoj! Kramar

Anonym sa...

men du vad pysslig du är :D
den var ju jättefin!
jag vill också se hur håret ser ut!

kram kram

Anonym sa...

Tja! Jobbar som maskinoperatör (kretskortstillverkning) på ett elektronikföretag här i Jkpg. :) Pluggade till arkeolog, men det var lättare att få jobb inom industrin. ;)