lördag, juli 14, 2007

Trolltyg i de östgötska skogarna

Lite dåligt med inlägg i veckan kan skyllas på att jag tog en liten semestertripp till Åtvidaberg. Inte för att det inte skulle finnas elektricitet, datorer och internet där, men är man på semester så är man.
Skönt att få lite miljöombyte. Händer väl inte överdrivet mycket i de trakerna, men det är ju ändå väldigt vackert. Och så var det ju kul att träffa min bror och hans tjej. Jag och Rickard tog en liten tur runt Rökstenen, Alvastra Klosterruin och Vadstena. Klassresan i 3:an i repris. Ungefär. Vi försökte klättra lite i grottor också, i Trollegate, men det var ganska oplanerat så vi fick ge upp i brist på ficklampor. Vi hann också åka ut till den lilla röda stugan i skogen utanför Söderköping, för att hälsa på en liten, liten, liten familj. Den är så liten att de inte ens är tre, än.
Mycket bilåkande blev det. Nästan så det räcker för hela året nu. Mitt miljösamvete tynger.
Och min stjärn(blom)-sjal är påbörjad. Det blev inte det ekologiska garn jag hade spanat in, men ett olivgrönt blev det i alla fall, från Östergötland.

Inga kommentarer: