tisdag, juli 17, 2007

Sommarreashopping och sommarvinsdrickande

Fortfarande en semesterdag, men idag hade jag faktistk tänkt att göra något vettigt. Jag hade tänkt att börja packa mina grejjer inför flytten. Dessvärre sov jag lite förlänge så banankartongerna på ICA var redan tagna. Så packandet får skjutas på till imorgon eller så. Men dagen har inte varit outfylld för det. Pär hade på något märkligt vis vägarna förbi Uppsala så vi passade på att ta en fika på ett av Linnéfiken. Vi hann också med en liten shoppingrunda. (Det är så bra med Pär, för han tycker om att handla kläder!) Jag hittade i alla fall ett par nya skor på rean. Fina, visst!? Och det är inga klackar på dem, det ser bara ut så. Hur bra som helst:


Vi hann också med ett glas vin på Pub Nitton. Första gången jag var där, och det var väl helt okej. Rätt mysig att sitta ute, om det inte kommer förmånga bilar.


(Och jag har lärt mig hur man skickar bilder från mobiltelefonen till datorn, Tjohoo!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ett par fina skor. Jag vet, jag har sätt dem i verkligheten. De olika kriterierna för sortering av matvaror på ett ICA som jag har lärt mig idag är att all korv ligger inte på samma ställe. Kalkonkorv ligger till exempel i fågelkylen, delikatesskorv i delikatesskylen. Hur många flaskor vin drack ni? Jag har hört en historia om ett hårdrocksband, eller mer specifikt ett tyskt speed/melodi metal band. Under en spelning berättade de att de drack fem flaskor vin var. Det kan inte ha låtit bra efter ett sådant dryckesumgänge. Tack för mig.