måndag, juli 16, 2007

Söndag med söndagssovmorgon, söndagspromenad, söndagsfilm, söndagsgodis, söndags...

En otroligt seg söndag är över. Den har haft allt som söndagar innehålla. Lång morgon i sängen, till God morgon världen! på P1. Senare blev det frukost till Klingan på P2 samt dn.se. Sommarpratarna är inte heller att förglömma. En liten promenad blev det sedan, ner till centrum och Åhléns. Det kliar i hela kroppen efter att få köpa nya grejer till mitt rum. Mitt nya rum som jag kommer att flytta till nästa vecka. Några inredningsdetaljer blev det dock inte även om det fanns en del att välja på. Men däremot en linnekjol, i svart. Varför jag köpte den vet jag inte. Har inte direkt behov av den egentligen (tror jag hade ca 15st sist jag räknade). Och sommarvädret verkar ju utebli. Men fin var den.
Söndagen har också bjudit på film, Shooting fish. En helt okej rulle. En rätt så mysig feel-good-film, med lite godis. Ett par matcher Betapet mot Pär har hunnits med också. Jag vann båda gångerna. Dessvärre var det inte för att jag hade mest poäng utan för att tiden tog slut för Pär... Men jag vann ju...
Så en slapp söndag får avslutas med lite folkmusik från P2:s Sommarfolk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Roligt att läsa vad som händer i ditt liv. Själv sitter jag på ett kontor och kan inte njuta av att solen faktiskt skiner utanför. Vad har du på gång då? Är du kvar i Uppsala? Förresten, vad är Betapet?? :) Ha det så bra! Vi hörs. /sanna

Anonym sa...

Förresten, vilken fin färg du har på din blogg. Jag gillar grönd. Mycket.
/sanna

hanna sa...

kul att höra från dig sanna! jepp, jag är fortfarande i uppsala, pluggar och jobbar om vartannat. betapet är som alfapet, fast på nätet. det är lätt beroendeframkallande:) Ska vi ses snart?!

Anonym sa...

Ses gärna. Fast jag kommer vara mer borta än hemma på min semester som börjar snart. Först charter med min darling Freddi till Malta(sol o bad -tjohej!) och sen en vecka i La France (Oh la la!). Vi får höras.

Anonym sa...

15 stycken. Varför? Mariah Carey Wanna-be tror jag. Hon har jag sätt i verkligheten. Jag han dock inte fråga hur många kjolar hon hade. För det var på Televisionsinspelning. Däremot har jag sätt hennes hus på MTV. Där visade de hennes skor. Hon hade väldigt många skor. Handlade skor gjorde du ju imorgon. Jag är synsk. Jag vet. Vad jag mer vet är att ett ICA är sorterat efter olika kriterier.