tisdag, juni 16, 2009

Flytt å fest å fingerfärdighet

Ja jösses vilken långhelg det har varit. Och jösses så skönt det varit. Tog mig friheten att utnyttja min rätt till semester, så jag fick tre extra dagar helg. Men tji den som tror att helgen var till för vila och eftertanke. Den var snarare fylld med en massa sociala aktiviteter så som fikande, beundrande av den bästa av alla ungar och en del sång och dans med densamma (imse vimse spindel gick hem, likaså en sång där man sjöng nåt i stil med ticketicketack).

Efter en sån dag var det dags för att verka som flyttkarl. Åh göte petter vad man fick bära. Från tredje våningen utan hiss ända till stugan vid havet flyttades det. Och dagens ord blev otymplig. Men det är skönt med lite kroppsligt arbete ändå.

Så med värkande armar och smärtan som följeslagare var det dags för 60,5 årsfest(!). Med HELA släkten. Nästan. En lång dag blev det, men väldigt trevlig. Och mycket mat blev det, men väldigt gott.

Fast nu känns det som om det skulle vara bra med lite semester. Jag behöver vila upp mig lite efter allt det här...

Och för er som inte orkar läsa så noga, kan titta på bilderna:








1 kommentar:

anna sa...

men du det är då man har haft som trevligast, när man måste ta semester EFTER semestern :) fina bilder som alltid! kramelikram