måndag, oktober 22, 2007

Kan man bli mer mediakritisk?!

vi är inte bara skyldiga till det vi gör, utan även till det som vi läser, ser och hör.
Har varit på en sjukt bra föreläsning med Maria-Pia Boëthius. Jag som tyckte att jag varit ganska kritisk mot medier förut börjar inse att jag nog får jobba lite mer på det. Fick nästan lite dåligt samvete för att jag läser vissa tidningar och för att jag, trots mitt kritiska öga, på något sätt ändå tror lite på det som står. Visst kan det vara vinklat från olika håll men de borde väl inte ljuga en rakt upp i ansiktet, eller?!
Efter ikväll så är jag inte så säker längre... Mycket svammel är det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HANNA!!!
du har rätt!! vi måste vara mer mediakritiska!!!

Anonym sa...

Men du... du känner ju mig, och med tanke på det och det faktum att jag är utbildad journalist borde du väl ha insett att det är högst olämpligt att lita på nåt som står i en tidning eller sägs i radio eller på tv.. =) Haha, skämt åsido. Du har så rätt. Det är skrämmande vilken makt media har. Kram!