torsdag, augusti 02, 2007

Skogar, fjäll och blommiga gardiner

Har visst blivit lite dåligt med uppdateringar på sista tiden. Måste få skylla på att jag 1) har flyttat och inte fått i ordning på internet förren idag, 2) har varit på en lite semestertur till fjällen.
Jo så nu är flytten klar. Och det mesta är uppackat, igen. Det är mycket kvar att pyssla med, men ett nytt tyg till gardiner har jag hittat. Grönblommig och fint:

Trots flytten är det i alla fall skönt att titta ut genom fönstret och se lite träd och himmel istället för röda tegelhus. Och en balkong har jag också! Men nu får det vara nog med flytt på ett tag. Jag kommer att bo här i alla fall minst ett halvår...
Och ja, fjällen har jag lyckats hinna med i år också. Grövelsjöfjällen för att vara exakt. Några dagars strosande längs Linnéstigen, slöande vid apelsinstenen samt en övernattning vid Gutulisätern. Dagarna vid Gutlia var helt fantastiska. Tyst, stilla, lugnt. Sånär som på lite mygg och ett stilla regn. Om det finns ett paradis på jorden så är det där. Och allt dethär upplevde jag tillsammans med Cia, som gör ytterligare en säsong på Grövelsjöns fjällstation. (Jag förstår varför hon återkommer dit...) Och jag saknar verkligen fjällen. Det är ju där man ska bo, egentligen.
Slutet av veckan tillbringades i Älvdalen med familjen, samt med en hel drös släktingar som jag inte visste att jag hade. Just det, släktträff. Och så har jag också fått mig en lektion om WITCH. Jag tror min favorit är Cornelia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha...gillar tyget som ska bli dina gardiner!!! I vårt madrassförråd står en skumgummimadrass och fryser :)

Vilken fin-grön blogg du har!!!

KRAM