tisdag, augusti 21, 2007

Jobb & drömmar, går de att förena?

Shit vad det är jobbigt att skriva jobbansökningar! Jag har så himla svårt att koncentrera mig och fokusera på att ksriva om hur bra man är. Jag kommer mest på mig själv med att drömma mig bort till helt andra världar. Eller inte helt andra världar kanske, utan mer till att jag kommer att få jobbet jag håller på att söka. Som just nu när jag skriver en ansökan till ett jobb som innebär att jag kommer att få vara i Indien i tre månader. Hur fint skulle inte det vara?! Jag är ju redan där i tanken. Kom dit för länge sen. Värmen, dofterna (och stanken), smaken av all underbar mat, spindlar, vackra kläder, konstiga larver, fantastiska färger, flugor och myggor, men mest alla underbara människor. Undrar om det kan vara så att jag aldrig har kommit hem därifrån, egentligen...

Muthulaksmi, från vintern 04-05.
Hm, ja... kanske dags att återgå till ansökningsskrivandet... Om jag inte ska ta och börja skriva träningsdagbok igen... Var ju ute och sprang ganska länge i lördags och det skulle ju se fint ut att börja med. Att det berodde på att jag sprang vilse behöver jag ju inte skriva där. (Vilket för övrigt var första gången i mitt liv, hur läskigt som helst. Trodde inte jag kunde springa vilse, så mycket som jag ändå är ute i skogen. Men det är väl en annan historia....)

Inga kommentarer: