fredag, maj 15, 2009

Drömmar i överflöd

Åh det finns så många saker jag skulle vilja göra i mitt liv. Jag kan bara för mitt liv inte förstå hur jag ska hinna med allt! Ska jag fortsätta på min nyligen upptäckta talang och fortsätta inom personaladministration? Inte nåt jag egentligen är så intresserad av men uppenbarligen tycker min chef att jag gör ett bra jobb. Ska jag kanske återgå till det jag faktiskt brinner för och har tragglat med de senaste tio åren, nämnligen att rädda världen? Eller ska jag utveckla min otroligt kreativa (hm.) skrivarsida och bli nån form av frilansansande journalist? Eller ja, så kan jag ju bli fotograf också. Det är ju det senaste liksom. Man skulle ju också kunna tänka sig att jag bara köper en stuga och flyttar ut på landet. Och det ganska snart. Det lockar lite att odla mina egna morötter och rödbetor. Och hallon. Och göra äpplesylt på egna äpplen precis som mormor. Ja det skulle vara fint det.

Visst är det härligt att uppfyllas av så många drömmar när allt är möjligt!? I alla fall om man bortser från all den beslutsångest som det medför...

1 kommentar:

ida sa...

Vet du hur glad jag är att det finns en till person som är lika förvirrad som jag. Skriva? Inreda? Hjälpa människor som trasslat in sig i sig själva? Eller bara bli hemmamamma, och just det - odla. Trädgårdslanden står i alla fall och väntar vid nya huset. Du får gärna låna ett hörn så länge. Tills du blivit mindre förvirrad. Eller har ett eget litet land. Kram.