lördag, mars 14, 2009

Fredagspyssel så det heter duga!

Åh jag är så jäkla nöjd med mig själv. Den här helgen har hittills varit så... produktiv... eller nåt. Det började igår med att jag hittade en jättegullig skål som jag kommer ha till mina halsband. Den passar så himla bra till mitt smyckeskrin och till min bokhylla och till.. jaa.. hela mitt rum. Denna lilla skål lyckades skapa en så euforisk känsla inom mig att tog tag i ett av mina syprojekt. Ett av mina nyinköpta tyger, det blommiga frottétryget, var tänkt att bli en klänning till lillungen. Och hör och häpna, det har det blivit också! Helt improviserad, utan mönster, vetskap om barnstorlekar eller ens hur stor lillungen faktiskt blivit, så lyckades jag skapa en klänning!!! Jag är bara sååå nöjd med mig själv. Om den sen kommer att passa eller inte är en helt annan fråga, som jag inte riktigt kommer att beröra riktigt än. 


Titta så fin tillsammans! 


Den fina klänningen! 

Inga kommentarer: