fredag, februari 27, 2009

Så sjuuuukt bra!

Inte för att jag är speciellt teknikprylig av mig och inte för att jag har någon som helst koll något som har med datorer att göra, men jag måste ju säga att jag är ganska såld just för tillfället. På just nån sån datagrej.

Det hela började för någon vecka sen då jag började fundera på backuper och dylikt. Jag vet ju att jag inte varit så bra på att ta backup på mina grejer, men ju mer jag började tänka på det desto mer nervös började jag bli. Tänk om min dator kraschar nu, då förlorar jag allt jag gjort de senaste åren. Verkligen allt. Nervositeten hade efter ytterligare några tankesekunder utvecklats till en ymnig kallsvettning… tänk om, tänk om, tänk om… I vild panik drog jag iväg ett mejl till min personliga datasupport och tillika vän för att ta reda på vad jag skulle göra, vilken typ av hårddisk man skulle kunna köpa etc. Svaret som kom var otroligt entusiastiskt, och inte alls så mycket suckande och himlande med ögonen (som det mycket väl skulle kunna innehålla med tanke på mina datakunskaper). Kontentan av svaret var: dropbox. Så här skrev han i mejlet:

”…getdropbox.com är också en superbra lösning som gör att du får en vanlig mapp på din dator och allt som du lägger där blir automatiskt säkerhetskopierat + du kan komma åt alla filer på nätet + från fler datorer om du har det. Vi använder dropbox på jobbet och är än så länge väldigt nöjda. Går också att få gratis om man inte använder mer än 2gb…"

Så nu har jag fixat dropbox och har haft det i cirka… hrm… 9 timmar och jag är sjukt nöjd. Har redan hunnit sprida det till min kombo som i sin tur även hunnit sprida det vidare. Bara för att det är så himla bra! Så, nu alla vänner, fixa det nu. FIX IT!

Inga kommentarer: