fredag, februari 01, 2008

Örhängen vs pengar

Hu, jag känner mig helt överhopad av handarbete. Allt ska visst hända på en gång. Med jul, födelsedagar, flyttar och dop kan man visst bränna ut sig på handarbete och pyssel. Inte för att jag egentligen måste gräva ner mig i det, men det är kul! Och så är ju min ekonomi inte speciellt stabil... Har nog glömt bort vad det innebär att ha en stabil ekonomi. Finns det verkligen ett sådant tillstånd där man inte behöver tänka på att pengarna ska räcka till hyran? Och att man skulle kunna köpa den mat som man tycker är god, i stället för sån mat som är enbart billig, tex euroshopperpasta, euroshopperäpplemos, euroshopperkaffe... osv?! Har helt glömt bort hur det känns.
Så, som sagt, ska man fira något så blir det hemmagjorda grejer man får ge bort. Och eftersom att jag då inte heller har så mycket pengar att lägga på saker till mig själv får man väl pyssla ihop det också. Senast fick jag ihop ett par örhängen. Det löste två problem. 1. Jag kunde för ett tag glömma att jag har massa saker jag "borde" göra till alla andra (fast som jag egentligen tycker är kul eftersom att jag egentligen inte måste någonting). 2. Jag fick helt plötsligt ett par örhängen! Det är alltid ett problem när man inte har hål i öronen. Det går ALDRIG att hitta några fina örhängen med clips. Så, lätt som en plätt och sim salabim, ett par örhängen har flyttat in:

2 kommentarer:

Bonny sa...

Jag är mest intresserad av skjortan/blusen/tröjan du har på dig. verkar vara göööörfin!

hanna sa...

jo, det är en skjortan, otroligt snygg, men inte speciellt spännande... (reaplagg från HM).