måndag, februari 11, 2008

Herregud vad många rutor

Har precis börjat ett nytt mastodontprojekt. Inte för att det egentligen är en så bra idé (för vad jag vet så har inga andra av mina mastodontprojekt faktiskt blivit klara), men det är ganska roligt. Och nu har jag en deadline som jag måste hålla, annars spricker själva idén.
Så vad består då mitt mastodontprojekt av?!
Jo, jag ska virka en pläd till min lilla guddotter Alva. Och tanken är att hon ska få den i doppresent. Jag ska alltså virka en pläd av mormorsrutor. Och alla ni som vet vad en mormorsruta är, och som vet hur stor en sådan är, kan genast dra slutsatsen att det behövs måååånga rutor till en pläd. Ni som inte vet vad en mormorsruta är, titta här:


Visserligen beror det ju så klart på hur stor pläden ska vara, men det vore ju ganska roligt om den i alla fall var tillräckligt stor för att Alva faktiskt ska kunna använda den. Annars kan man ju virka en mormorsrutegrytlapp eller något liknande
Och ja, dopet är om mindre än en månad.
(Och jag litar på att Alvas föräldrar INTE kommer att skvallra för Alva om vad som väntar henne. Annars blir det ju ingen överraskning.)

Inga kommentarer: