lördag, februari 23, 2008

En båt kommer lastat...

... med vad då? Med SKOOOOR!!!
Jag tror det beror på våren. Eller att det börjar kännas som vår i alla fall (det är ju fortfarande bara februari). Men med vårkänslor så kommer också längtan efter lite nya, fräscha, lätta, våriga saker. Som till exempel nya skor. Som bland annat ett par nya converse. Mina gamla som jag köpte för ett par år sedan är alltför nedslitna, och den snygga mörkbruna färgen har övergått till någon form av bebisbajsbrun... inte allt för snyggt faktiskt. Nu blev det i stället ett par blå. Lite mörkblå sådär. Valde mellan dem och röda. Röda är ju för jäkla snyggt, men kanske inte lika användbart som blå... I alla fall så passar inte de röda lika snyggt till min nya våriga kappa som jag köpt. Kanske inte de blåa gör heller, men de röda passar verkligen inte. Och om ingen av dem skulle passa så köpte jag försäkerhets skull ett par snyggskor också, svarta vagabond:


Mmmm... vad läcker jag kommer vara i år...
Och för er som undrar hur det går för mitt mastodontprojekt så kan jag nämna att jag kommit ungefär halvvägs och fått slut på garn som fortfarande (efter två veckor) inte kommit hem till affären... Nu har jag bara två veckor på mig och jag börjar känna mig lite smått stressad...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har också drabbats av någon sorts skobegär också...har faktiskt köpt inte mindre än tre (3) par den sensate tiden, 2 är second-hand, det känns lite bättre så...!
skorna du köpte är superfina!
mitt nästa skoköp blir också converse!! lav them!
kramkram /mia