lördag, januari 15, 2011

Det nya tecknet i den kinesiska zodiaken: jordgeting

Efter en vecka med alldeles för mycket jobb (som ändå inte är slut än) ser jag fram emot en (nästan) hel dag utan jobb. Så dagen började jag med en låååång sovmorgon. Och nu, efter frukost tänker jag att jag ska ut i skidspåret. Det lär väl bli en sväng till Hammarskog och tillbaka i alla fall. Beroende på hur spåren ser ut då.

Veckans sanning är väl annars att jag är get enligt den kinesiska zodiaken. Och jag till hör elementet jord. Jordgeting, även kallad numer. Personligheten stämmer ganska bra faktiskt. Typ. Bland annat står det så här:

"...the Goat (or Sheep) symbolizes such character traits as creativity, intelligence, dependability, and calmness. Comfortable being alone to ponder the workings of their inner minds, Goats enjoy being part of a group, but prefer the sidelines rather than the center. Their nurturing personality makes Goats excellent care-givers. They’re quite and reserved because they spend much time absorbed in their thoughts..."



Inga kommentarer: