lördag, oktober 03, 2009

A different place

Trots min kärlek till hösten och till naturen och till skogar som står i brand skulle jag just nu vilja fly till en annan plats. Ett annat land, en annan stad. Där skulle jag sitta på kaféer och dricka kaffe och läsa väldigt pretentiösa böcker. Där skulle jag sitta på ett hustak och dricka vin samtidigt som solen går ner över staden. Där skulle jag bara fotografera i svartvitt och bara motiv som såklart är väldigt arty. Där skulle jag klä mig i mina kläningar, en ny om dagen, varje dag i tre veckor. Den fjärde veckan, när jag skulle bli tvungen att tvätta klänningarna, skulle jag använda mina kjolar istället. Där skulle jag vakna med Lisa Ekdahl och somna med Ólafur Arnalds. Varje dag.

Det är det som är i mina drömmar just nu. Men eftersom det är lite svårt att fotgrafera drömmen så får ni se lite bilder från verkligheten istället. När skogen brinner.







1 kommentar:

johanna sa...

Gud vad fina foton du tar! Jag tycker att vi ska bjuda in oss till David och Sofie på middag snart, vad säger du?