torsdag, april 02, 2009

Är våren verkligen här nu?

Har varit några verkligen fina dagar den här veckan. De beror dels på:
  • Solen har börjat titta fram mer och mer och igår kunde jag gå till affären för att köpa lunch utan jacka! Det kallar jag för vår, om något.
  • Jag hade det andra tillfället på fotokursen som jag går på Folkuniversitetet. Det var lika kul som första gången. Kursen heter Bildteori för fotografer. Vet inte om jag egentligen platsar i gruppen. De flesta verkar ligga snäppet högre än mig, men alla är så himla trevliga, kursledaren (Frank Watson) är bra och det är ju alltid kul att ta bilder! Den här veckan presenterade vi vår första bildläxa också (fota på ett tema (alltså fick vi välja ett av sex teman)). Jag valde tema människa. Men det gick ihop lite med tema ljus. Eller mest var jag inne på människans fascination av ljus... typ.
  • Jag har bytt rum. En av mina kombosar har flyttat ut och eftersom jag har haft det minsta rummet sen i somras så passade jag på att byta. Nu är det helt plötsligt så mycket plats! Det är som FLERA sektioner i ett rum (en med säng, en med skriv bord, en med fotölj och golvlampa etc). Och om jag lägger saker på golvet så kan jag fortfarande röra mig runt i rummet! Vilken underbar känsla! Det är nästan så jag kan börja yoga igen, på mitt eget rum!!!
Mina två bilder jag visade för mina fotokursare. De är tagna i Sigtuna under en eldshow som hölls i samband med föreläsningen The world is burning. Gycklargruppen heter Eldflugor och odågor.



Inga kommentarer: