måndag, januari 14, 2008

Skärpning Hanna, skärpning

Eller herregud, som min kollega skulle ha sagt. HERREGUD.
Jag nu har det gått alldeles för lång tid mellan uppdateringarna här. Förstår inte vart tiden tar vägen, för jag gör väl inte så himla mycket egentligen...
Jag har i alla fall fått min symaskin att fungera igen. Eller ja, jag gjorde inte så mycket där heller. Jag skulle börja skruva lite och göra rent den, men fick inte upp ena skruven, den satt lite för hårt fast för mina klena armar. Men då kom mannen min till räddning (och ännu en gång fick man se sig besegrad, varför ska man inte kunna klara det själv?! så svårt är det ju faktiskt inte!!!). Men ja, i alla fall så räckte det med att han rörde vid min fina symaskin och vips, den fungerade! Halleluja! Jag får svälja min stolthet och helt enkelt vara nöjd att jag kan fortsätta mina syprojekt. Tanken slår mig dock att just den här mannen kanske är något gudomlig. Då är det ju inte så konstigt att det för honom räckte med en handpåläggning för att maskinen skulle bli frisk. Det känns lite bättre att tänka så, för mot något så gudomligt kan man ju inte tävla.
Väskan jag påbörjade för evigheter sen är således alldeles straxt klar. Jag postar en bild på ett annat syprojekt som har legat i koma sen i somras. En klänning ska det bli av detta coola tyg (var en långkjol från början, köpt på myrorna för en ringa summa):


Och jag kan meddela att det inte är så mycket kvar innan den är klar... Lite grann på överdelen. Typ. Jag får väl posta en bild när den blir färdig också, så att ni får se resultatet...

Inga kommentarer: