tisdag, januari 06, 2009

Det är sjukt. Det är sjukt. Det är SJUKT!

Börjar bli väldigt irriterad på att vara sjuk nu. Visst har det blivit lite bättre (jag har ingen feber längre) men jag är fortfarande genomförkyld och använder toalettpappersrulle på toalettpappersrulle till min igenkorkade, lite ömma och numer röda näsa. Och jag är SJUKT irriterad på att vara sjuk just under de dagar som verkar kunna klassas som årets-bästa-vinter-dagar --dagar under denna vinter.

Jag börjar också trötta på att det är så kallt. Inte för att det gör något att det är kallt ute, men med tanke på att vårt element i vardagsrummet
inte fungerar riktigt som det ska (alltså inte alls) så är det således fruktansvärt kallt inne. Sitter i soffan med täcken och filtar och eldar värmeljus för fulla muggar. Men mycket värme alstrar de små ljusen inte direkt, så varför kallas de då VÄRMEljus egentligen? Nu har vi dessutom slut tändstickor... suck...

Som ett led i att våga vägra frysa tog jag mod till mig att börja sticka ett par raggsockor. Har aldrig riktigt gillat stickning. Och har nog knappt slutfört ett enda stickprojekt jag satt igång. Men nu har jag ju en ganska bra sporre. I alla fall om det ska fortsätta att vara så här kallt.


Så här långt har jag kommit hittills och om jag har tur blir de kanske klara till påsk. Undrar hur länge kylan kommer sitta i?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej! :D
Vad kul att höra från dig :)
Och vilka fina bilder du har tagit!
Hoppas du frisknar till snart, och smörj in näsan med oliv/kamomill-lypsyl från hälsokost, hur bra som helst. Man kan smörja in allt med den!
Nå, kommer du till Östersund snart?

Kraam!